ForsideAktueltNyt system - Vores CISU

CISU har netop introduceret et nyt system: Vores CISU, der skal styre tilmeldinger til arrangementer og rådgivning samt alle ansøgninger.

Herunder har vi samlet en række oplysninger om systemet, som vil blive udbygget løbende.

 

Vi har desuden en særlig telefonhotline i tidsrummet 12.00-15.00 hver onsdag på telefon 8612 0342, hvor vi sidder flere klar til at yde teknisk assistance, hvis man oplever problemer.

 

 

 

 

Om systemet - Vores CISU

CISU har siden 2002 brugt et specialbygget databasesystem, som har været forbilledligt i mange sammenhænge, men nu er tiden løbet fra det.

Brugere udefra kommer til at opleve et mere brugervenligt system og det bliver lidt mere enkelt at sende ansøgninger til puljerne og opdatere sin organisationsoplysninger. Som noget helt nyt vil man også skulle indsende for eksempel statusrapporter og ændringsanmodninger via systemet.

CISUs generalforsamling og jubilæumsfest er flyttet til lørdag den 19. september. Det er muligt at tilmelde sig generalforsamling og jubilæumsfest via vores kursusoversigt her

Husk, at hvis man allerede har tilmeldt sig til det oprindelige event i april, behøver man ikke at tilmelde sig igen.

Efter den 24. august, vil du kunne finde en del svar på denne side – så prøv det af først!

Hvis du stadig ikke ved, hvad du skal gøre, så kan du ringe til vores telefoniske hotline, som har åbent hver onsdag fra 12-15 fra og med 26.august.

Du også se videoen her på siden fra vores webinar den 31.august, hvor vi gennemgår funktionerne i Vores CISU.

Og til sidst; skulle man opleve nogle problemer, så vil vi beder jer tage et screenshot + kopiere URL'en (fra browseren) på den side, hvor I oplever problemet og sende det det til cisu@cisu.dk. Så vil vi se nærmere på det så hurtigt som muligt.

Her er en optagelse fra et webinar om 'Vores CISU'.

For organisationer

Gå til Vores CISU.

  • Tryk på ”Glemt adgangskode”.
  • Indsæt jeres hovedmail – dvs. den mailadresse I plejede at bruge til at logge ind i CISUs gamle system.
  • Tryk ”Send”
  • Nu modtager I en mail på jeres hovedmail med et link, hvor I kan lave en ny adgangskode.

Hvis I allerede var oprettet i CISUs gamle system, bør både jeres egen organisation og jeres eventuelle partnere være oprettet i Vores CISU, men de fleste organisationsoplysninger skal I skrive på ny først gang I logger ind (specielt vigtigt inden I indsender en ansøgning).

Gå til Vores CISU.

  • Tryk på ”Opret jeres organisation i Vores CISU”
  • Vælg om I vil søge om medlemskab i CISU (se fordele nedenfor*) eller udelukkende oprette jeres organisation i Vores CISU for at kunne søge CISUs puljer

*Hvorfor melde sig ind i CISU:

Som medlem af CISU får jeres forening adgang til en lang række fordele:

  • Gratis rådgivning hos vores erfarne rådgivere om blandt andet projekter, ansøgninger til CISUs puljer og udvikling af jeres egen organisation.
  • Adgang til arrangementer og fyraftensmøder om blandt andet projektudvikling og faglige emner - for alle som er aktive i jeres organisation.
  • Muligheden for at danne netværk og dele viden med engagerede mennesker i andre foreninger til møder, arrangementer eller via hjemmesiden.
  • Jeres forening bliver præsenteret på CISUs hjemmeside og CISUs verdenskort.
  • Desuden får I indflydelse på CISUs virke i forbindelse med medlemsmøder, årlige dialog-møder og den årlige generalforsamling

Hvis navnet på en organisation, som allerede er oprettet, eller navnet på organisationens kontaktperson skal ændres, så skriv til cisu@cisu.dk. Det samme gør sig gældende, hvis man ønsker at ændre hovedmail - da det betyder, at man dermed ændrer brugernavn til Vores CISU.

Al anden stamdata på jeres organisation kan man selv ændre. Som noget nyt er det nu også muligt at angive en kontaktperson til fakturering af kontingent. 

Nej. Hvis i ønsker at ændre organisationsnavn og/eller organisationsmail skal i skrive til CISU på cisu@cisu.dk og fortælle, hvad I ønsker vi retter det til. Organisationens hovedmail er brugernavn til Vores CISU. Husk derfor at orientere andre brugere i egen organistion.

Hvis I allerede er oprettet i CISUs gamle system, bør både jeres egen organisation og jeres eventuelle partnere være oprettet i Vores CISU, men de fleste organisationsoplysninger samt partnerdata skal den danske organisation indtaste på ny (Vigtigt specielt inden i indsender en ansøgning).

Al den gamle data bliver gemt. Noget af det (som for eksempel en historik over deltagelse på kurser) vil ikke umiddelbart være tilgængelig, når man logger ind. Men det vil være gemt.

Alle tidligere ansøgninger og bevillinger samt igangværende bevillinger vil også være tilgængelige i Vores CISU.

Ansøgninger

Ja – se hvordan man logger på under ’Organisation’.

Vær opmærksom på, at selvom man er oprettet i Vores CISU, er de fleste organisationsoplysninger om den danske organisation og partnere ikke flyttet med over i Vores CISU, så inden man indsender sin første ansøgning via det nye system, skal man indtaste oplysninger igen. Herefter gemmes data, og I skal blot opdatere, som I plejer. Det er en god idé at gøre det i god tid inden, man har tænkt sig at indsende en ansøgning.

  • Hvis man allerede var oprettet i CISUs gamle system, bør både den danske organisation og eventuelle partnere være oprettet i Vores CISU, men de fleste organisationsoplysninger skal man skrive på ny.
  • Kladder fra det gamle system er ikke gemt i Vores CISU, så ansøgninger fra før 1.juli, skal indtastes forfra.

Nej. Kladder fra det gamle system er ikke gemt i Vores CISU, så ansøgninger, man ikke nåede at indsende inden 1.juli, skal indtastes forfra.

Ja.

  • Log ind ind i Vores CISU  – se hvordan under ’Organisation’
  • Scroll ned til bunden af den første side ('Overblik')
  • Tryk på ”Opret alert”
  • Udfyld formularen
  • Tryk ”Indsend alert til CISUs Nødhjælpspulje DERF”
  • Log ind på Vores CISU (se hvordan under ’Organisation’). OBS: Der er forskel på, hvordan man logger ind, afhængigt af, om organisationen allerede var oprettet i CISUs gamle system eller ej (se under ’Organisation’).
  • Tryk på ”Ansøgninger” i menuen til venstre.
  • Tryk ”Opret” nederst på siden.
  • Vælg den pågældende ”Pulje”.
  • Vælg den indsatstype, I ønsker at søge under pågældende pulje.
  • Indtast en ’Titel’ på ansøgningen (hold den så kort som muligt).
  • Tryk ”Næste” nederst på siden.
  • Indtast nu al den efterspurgte data. En ansøgning risikerer at blive administrativt afvist, hvis ikke al obligatorisk data er opdateret.
  • Når ansøgningen er helt klar, indsendes den til CISU, som behandler den inden for den tidsramme, der er fastsat i puljens retningslinjer.

Husk;

  • det er vigtigt altid at sætte sig godt ind i kravene til de forskellige puljer, inden man indsender en ansøgning.
  • at dele de oplysninger man indtaster i systemet om partnerorganisationen med dem (læs hvordan nedenfor).

I Vores CISU er det den danske organisation, der står for at indtaste oplysninger om partnerorganisationer ude i verden.

Når I skal oprette eller have opdateret en partner, kan I trykke på ’her’ i boksen øverst på siden (se billedet) for at sende link til partneren vedrørende den information, der er brug for fra dem (linket generer en side på engelsk)

Det er den danske organisations ansvar at sørge for, at dele partnerorganisationens oplysninger med dem, inden I indsender ansøgninger til CISU i samarbejde med pågældende partner.

Mange har gemt en PDF fra deres sidste ansøgning, og her vil jeres organisations- og partnerdata fremgå til at hjælpe med indtastning i denne omgang. Fremadrettet vil data så være gemt, og I skal blot opdatere, som I plejer.

Har I ikke gemt jeres ansøgning, er I velkomne til at sende os et bevillingsnummer (journalnummer) på en tidligere ansøgning (hvor I mener den relevante info er tilgængelig), så vil vi være behjælpelige med at finde pdf’en frem. Send forespørgsel til cisu@cisu.dk

Når I har oprettet eller opdateret en partnerorganisation, bør i dele informationen med dem, så de ved, hvad der står om dem i Vores CISU. Det gør i ved at generere et link til informationen, som i så kan dele i en mail med jeres partnerorganisation.

Når I har oprettet eller opdateret en partner, trykker i på ’her’ i boksen øverst på siden (se billedet).

 

Med musen trækker du pinden, der markerer placeringen, hen på den rigtige placering.

Afgørelserne om en ansøgning sendes på mail til kontaktpersonen for ansøgningen. Man vil også kunne se afgørelsen inde i Vores CISU på ansøgningen.

Hvornår man informeres om afgørelsen afhænger af, hvad man har søgt. Man kan se i pågældende puljes retningslinjer, hvad behandlingstiden er for den indsatstype, man har indsendt.

Bevillinger

Log ind på Vores CISU og tryk på ”Bevillinger” i menuen i venstre side.

Se hvordan du logger ind ovenfor under afsnittet ’Organisation’: ”Hvordan opretter jeg vores organisation i Vores CISU, hvis den allerede var oprettet i CISUs gamle system?”

Ja. Via Vores CISU skal man for eksempel:

  • Indsende bevillingskontrakt.
  • Indsende oplysninger om indsatsen
  • Oplyse udfordringer og læringspunkter fra en erfaringsworkshop på en af puljerne
  • Indsende rapporter, eksterne evalueringer og/eller regnskaber
  • Indsende udbetalingsanmodninger
  • Indsende ændringsanmodninger.

Nej. Fremadrettet vil sagsbehandling på bevillinger som udgangspunkt foregå via Vores CISU. man skal for eksempel indsende statusrapporter via Vores CISU.

Når man har modtaget en mail fra CISU med en bevillingskontrakt, skal man gøre følgende:

  • Underskriv kontrakten og gem den i eget system
  • Find nu den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på fanen ’Milepæle’ i den vandrette navigationsbjælke øverst
  • Find ’Kontrakt’ på listen og tryk på den
  • Upload kontrakt
  • Tryk ”Send”
  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på fanen ’Milepæle’ i den vandrette navigationsbjælke foroven
  • Find ’Oplysninger om indsats’ på listen og tryk på den
  • Indsæt oplysninger om indsatsen (målgruppe, resultater osv)
  • Tryk ”Send”

Du vil i god tid inden en erfaringsworkshop modtage information fra CISU om, hvordan du melder dig til.

  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på fanen ’Milepæle’ i den vandrette navigationsbjælke foroven
  • Find for eksempel ’Statusrapport’ på listen og tryk på den
  • Upload rapporten (husk at bruge det rigtige format for den pågældende rapport!)
  • Tryk ”Send”
  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Ind- og Udbetalinger’ i den vandrette navigationsbjælke
  • Tryk på ’Send udbetalingsanmodning’ nederst på siden
  • Indtast beløb og bankoplysninger og upload udbetalingsanmodningen (husk at bruge det rigtige format for den pågældende pulje!)
  • Tryk ”Send anmodning”
  • Find den pågældende bevilling i Vores CISU
  • Tryk på ’Opret ændringsanmodning’ nederst på siden
  • Vælg hvilken salgs anmodning, der er tale om (periodeændring, budgetændring og/eller andet)
  • Upload ændringsanmodningen (husk at bruge det rigtige format for den pågældende pulje!)
  • Tryk ”Send”

Der er nu to muligheder: Enten har I allerede uploaded jeres seneste godkendte organisationsregnskab fx i forbindelse med, at I har sendt en ansøgning, eller også har i ikke. Lige gyldigt hvilken af de to skal du gøre følgende:

  • Find den/de bevillinger i Vores CISU, hvor der er krav om at indsende organisationsregnskab i år.
  • Tryk på ’Milepæle’ i den vandrette navigation
  • Find ’Organisationsregnskab’ på listen og tryk på den

Nu kan du under boksen ”Sidste regnskab” se det seneste organisationsregnskab i har uploaded.

 

Mulighed 1: Hvis det er det senest godkendte, gør du følgende:

  • Tryk ’Send’ nederst. Nu ved CISUs forvaltere, at i er klar til at de gennemgår jeres regnskab.
  • Gentag for alle bevillinger, hvor der er krav om organisationsregnskab for indeværende år

 

Mulighed 2: Hvis det IKKE er det senest godkendte, gør du følgende:

  • Tryk på ”Upload/rediger regnskab” nederst.
  • Nu føres du over på ”Stamdata” under jeres organisation.
  • Find boksen ”Regnskabstal og organisationsregnskab”
  • Tryk ”Tilføj” nederst i boksen
    • Indsæt periode for senest godkendte regnskabsperiode og indberettet dato (dagsdato)
    • Upload årsregnskab (hvis regnskab, mellemregnskab og beretning er i tre særskilte dokumenter samles de i en pdf – det kan i fx gøre ved brug af programmet: https://smallpdf.com/da/merge-pdf )
    • Upload årsrapport (narrativ rapportering – ikke kun den økonomiske beretning) samt protokollat (hvis det er et krav – jf forvaltningsvejledning)
    • Indsæt tal for ”Egen finansiering”, ”Offentlig finansiering” og ”Total omsætning”
    • Tryk "Gem ændringer" nedert på siden.
  • Gå tilbage til bevillingen, milepæl, organisationsregnskab og gennemfør ”Mulighed 1"

Som hidtil – via banken. I vil modtage et svar på den afsluttende rapport eller regnskab, hvor det er beskrevet, hvor I skal sende pengene hen.

Rådgivninger

Gå til raadgivninger.cisu.dk, udfyld formularen og tryk ”Indsend anmodning”

Husk, at din organisation skal være medlem af CISU for at modtage rådgivning.

Det kan CISUs medarbejdere.

Andre fra jeres organisation kan ikke se jeres rådgivninger og bevillingssystemet for de forskellige puljer, kan heller ikke se dem.

Arrangementer og kurser

  • Gå til arrangementer.cisu.dk.
  • Du kan filtrere mellem forskellige typer af arrangementer ude i højre kolonne.
  • Klik ind på de arrangementer, du er interesseret i, for at læse mere eller melde dig eller andre fra din organisation til.
  • Kryds af ude i højre side ud fra dato og sted, hvor du/I ønsker at deltage og tryk tilmeld.
  • Hvis du vil tilmelde dig/jer til andre arrangementer, går du tilbage til oversigten og gentager.
  • Når du har valgt alle de arrangementer, du/I vil deltage i, går du til ”Kurv” (Øverste højre hjørne).
  • Skriv navn og mail på de(n) deltager, du gerne vil melde til under hvert af de valgte arrangementer (venstre side). Vigtigt: klik 'opret' når du har tastet information.
  • Til sidst indtaster personen, som foretager reservationen, sine oplysninger ovre til højre. Vigtigt: Hvis medlem vælger man sin organisation fra dropdown (kommer frem, når man begynder at taste i feltet). Hvis ikke-medlem - og arrangementet er åbent for ikke-medlemmer - taster man blot organisationens navn.
  • Tryk bekræft. Hvis der skal betales for de tilmeldte arrangementer, bliver man ledt videre til betaling. Ellers får man blot en bekræftelse på sin tilmelding.

Se svaret på spørgsmålet ”Hvordan melder jeg mig til et arrangement eller et kursus?”

Ja. Og som noget nyt, kan man også melde mere end en person til hver af kurserne.

Se hvordan under spørgsmålet ”Hvordan melder jeg mig til et arrangement eller et kursus?”

Man modtager en besked fra CISU. Da der pt. er begræsninger på antal deltagere på grund af COVID-19, kan der forekomme ændringer.

Ansatte i CISU og dem der har adgang til jeres login til Vores CISU.