Spil og verdensmål – gaming i Indien

Projektperiode:

31.10.2025 - 31.03.2027

Beviliget beløb:

93.800,- DKK

Samlet budget:

93.800,- DKK

Organisation:

Daniel Møgelhøj

Pulje:

OpEn - Udenrigsministeriets Oplysnings- og Engagementspulje

Indsatsområde:

Formidlingslegat

World goals:

Mål 1: Afskaf fattigdom

Mål 3: Sundhed og trivsel

Mål 4: Kvalitetsuddannelse

Mål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst

Mål 10: Mindre ulighed

Indsatser foregår i:

India

Resume

Journalist Daniel Møgelhøj producerer i samarbejde med gamingmediet Arkaden et tema målrettet folk i alderen 18-38 år med en eksisterende interesse for videospil og gaming. Indien har en af verdens største og hurtigst voksende gamingindustrier. Projektet undersøger, hvordan digitaliseringen og gamingindustrien kan – og har – påvirket flere af FN’s Verdensmål i Indien. Temaet har særligt fokus på positive effekter vedrørende mål 1, 4, 8 og 9 – men også hvordan industrien kan have negativ indflydelse på mål 3 og 10. Projektet vil engagere målgruppen til både holdning om, kendskab til og handling i forhold til FN’s Verdensmål og den konkrete case i Indien. Projektet udgives som et tema i tekst, video og spilanmeldelser med casehistorier, baggrundsartikler, ekspertudtalelser og reportage. Projektet udgives på gamingmediet Aarkaden.dk, Arkaden Podcast og på sociale medier.