Resume
For at få de voksne direkte i tale og få en dialog om den pædagogik, der er fremherskende i Tanzania. En pædagogik, hvor børnene ikke lærer - de lærer udenad! Sammen med en lokal offentlig grundskole vil vi invitere forældrene fra 1. kl. til familiedage. Lærerne bliver også inviteret. Forældre og børn vil erfare hvad der sker, når man leger sammen. Dertil samtaler vi med forældrene om, hvad der skal til for at give børnene plads til selvstændig udvikling. Ved at have mange forældre og lærere fra samme klasse, som deltager og som får spil med hjem. Lærere, børn og forældre vi få et fælles tredje, som kan inspirere og udvikle deres samvær og kommunikation i lokalsamfundet. Indsatsen afsluttes med en evaluering. Samtidig vil det give vores partner yderligere kapacitetsopbygning. Ved at bruge det center for læring, vi har opbygget sammen gennem 5 år vil indsatsen være en fortsættelse af vores fælles fortalervirksomhed overfor uddannelsesmyndighederne.