Resume
Denne partnerskabsaktivitet har til formål at skabe et solidt grundlag for et fremtidigt arbejde med inkluderende undervisning i Central Equatoria, Syd Sudan. NCDO og IAS har tidligere implementeret projekter i Syd Kordofan omkring inkludering af børn med specielle behov i undervisningen. Set i den politiske kontekst; Syd Sudan som ny stat, urolighederne i Syd Kordofan, og migrationen fra Nord til Syd, ønsker IAS og NCDO i fællesskab at arbejde med inklusiv og specialundervisning i Yei County, Central Equatoria, hvor den form for undervisning er ikke-eksisterende. Partnerskabsaktivitetens kerneelementer består af en ”feasibility” undersøgelse, hvor relevante forhold afdækkes og samarbejdspartnere identificeres. NCDO kapacitetsopbygges gennem seminarer og deltagelse i udførslen af undersøgelsen. Identificerede partnere og interessenter vil blive inddraget gennem dialogmøder, indgåelse af samarbejdsaftaler, og en konference resulterer i efterfølgende operationel strategiudvikling, baseret på de fakta som undersøgelsen har afdækket.