Cross Cultures Project Association(CCPA)

Målsætningen for Cross Cultures Project Association (CCPA) er at forsone og understøtte fredelig sameksistens mellem mennesker inden for og imellem konfliktramte lande via tværkulturelle initiativer. CCPA udvikler og gennemfører især sine kerneaktiviteter gennem programmerne "Open Fun Football Schools" og Cross Cultures Ungdomsleder Uddannelse. Grundlæggende arbejder CCPA med sporten som et fælles mødested for børn og unge på tværs af køn, alder, etnicitet, social baggrund, tro og politisk ståsted. CCPA’s lokale sportsaktiviteter er med til at skabe relationer mellem børn, trænere, sportsklubber og lokale myndigheder samt skabe en lokal og tværfaglig civilsamfundsplatform i lokalsamfund præget af konflikt, der kan stimulere en proces mod fredelig sameksistens, dialog, tolerance, stabilitet og social samhørighed. CCPA’s fokusområder er mobilisering af unge, ligestilling mellem køn, antidiskrimination, inklusion af minoriteter og flygtninge/internt fordrevne familier.

Kontakt:

Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

Tlf: 27111519

E-mail: ccpa@ccpa.eu

Web: https://ccpa.eu/

Indsatser foregår i:

Armenia

Azerbaidjan

Bosnia and Herzegovina

Georgia

Iraq

Jordan

Kosovo*

Lebanon

Moldova

Montenegro

North Macedonia

Serbia

South Sudan

Tunisia

Ukraine

Bevillinger: Emergency Relief in Ukraine Open Fun Football Schools + SSP Emergency assistance to vulnerable children and mothers in Mykolaiv and Kherson Engaging Youth in Child Safeguarding in Sports Temadage om Iraks ungdom Youth Resilience in South Sudan Youth Resilience in South Sudan Open Fun Football Schools + SSP Open Fun Football Schools - Playing for Peace in Nigeria Child Protection & Youth Empowerment in Iraq Globale Stemmer: Fra Nigeria til Slagelse Playing for Peace in South Sudan
FN's Verdensmål:

Mål 3: Sundhed og trivsel

Mål 4: Kvalitetsuddannelse

Mål 5: Ligestilling mellem kønnene

Mål 10: Mindre ulighed

Mål 16: Fred, retfærdighed og stærke institutioner

Mål 17: Partnerskaber for handling

Se også