Kvinde tager noter til online rådgivning Foto: Kirsten Adler

De konkrete opgaver vil blive planlagt ud fra en helhedsbetragtning af de opgaver, der skal varetages på sekretariatet, de kompetencer, der i forvejen er hos de øvrige rådgivere, og de kompetencer ansøgerne kommer med.

Arbejdsopgaverne består primært af:

  • Rådgivning: CISU tilbyder medlemsorganisationer rådgivning for at udvikle organisationen, kvalificere projektansøgninger og have dialoger om mulige løsninger på udfordringer. Du skal selvstændigt varetage rådgivninger af medlemsorganisationer og sparre med dem om deres forventede og igangværende indsatser og virke.
  • Udvikling, facilitering og opfølgning på kurser: CISU har en række kurser rettet mod CISUs medlemsorganisationer. Som rådgiver skal du være med til at udvikle og gennemføre kurserne, og følge op på dem, så vi får forankret viden hos medlemsorganisationerne. CISU har også en række faglige netværk, hvor du som rådgiver kan blive tilknyttet et eller flere netværk.
  • Løbende sparring med bevillingshavere og opfølgning på bevillinger: Du skal være med til den løbende sparring med bevillingshavere og opfølgning på de bevillinger som civilsamfundsorganisationer har hos CISU. Det indebærer at afholde statussamtaler med bevillingshavere og gennemlæse og respondere på ændringsanmodninger og afsluttende rapporter.
  • Faglig udvikling: CISU arbejder løbende med at udvikle materialer, der er relevante for CISUs medlemsorganisationer og deres lokale partnere. Du kommer til at bidrage til udviklingen af relevant materiale, indenfor specifikke temaer.

Du kommer til at deltage i de øvrige opgaver på sekretariatet ud fra de erfaringer og kompetencer, du har med.

Opgaverne, der skal løses, indeholder en række daglige driftsopgaver, og i tillæg hertil skal du bidrage til udviklingsopgaver indenfor temaer, hvor du har specifikke kompetencer.

Kvalifikationer:

Vi stiller ikke specifikke uddannelsesmæssige krav, men som ansøger skal du i forhold til de ovenfor skitserede opgaver have en relevant uddannelsesmæssig baggrund. 

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring med civilsamfundsorganisationer.
  • Har arbejdet med langsigtet udvikling eller humanitær bistand.
  • Har erfaring med udvikling, facilitering og opfølgning på kurser.
  • Har erfaring med rådgivning eller lignende sparringsforløb.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med/kompetencer inden for et eller flere af nedenstående områder:

  • MEAL – Monitorering, Evaluering, Accountability og Læring
  • Lokalt lederskab og #ShiftThePower
  • Gender (køn) i et globalt perspektiv
  • Organisationsudvikling i civilsamfundsorganisationer
  • Naboskabslande, herunder Ukraine
  • Ressourcemobilisering fra private fonde og virksomheder
  • CISU, CISUs medlemsorganisationer og/eller civilsamfundspuljen og brug af denne
  • Engagement og oplysning om globale forhold i Danmark

Personlige kompetencer:

Som person forestiller vi os, at du besidder følgende kompetencer:

  • Er nysgerrig og interesseret i globale forhold og rammevilkår for civilsamfundsorganisationer i Danmark og globalt.
  • Har personlig og faglig autoritet.
  • Arbejder struktureret og har gå på mod og lyst til at påtage dig de opgaver som du bliver stillet overfor.
  • Evner at servicere medlemmer, skabe et trygt rum og danne relationer med folk med vidt forskellige baggrunde.

Vi tilbyder:

CISU tilbyder et spændende job på en social arbejdsplads med fokus på høj medarbejderinddragelse, stærk faglighed og transparente processer og arbejdsgange. Opgaverne er mangfoldige, og vi er ambitiøse i vores løsning af dem. Vi er gode til at løse opgaver i fællesskab, med fokus på at skabe værdi for vores medlemsorganisationer. Selvom vi til tider har travlt, forsøger vi at bevare et konstruktivt samarbejde og et positivt arbejdsmiljø. CISU tilbyder gode rammer for personlig udvikling og kompetenceudvikling.

Arbejdet på sekretariatet i Aarhus:

På CISUs sekretariat i Aarhus er vi 30 dedikerede medarbejdere. Vi har en uformel omgangstone og brænder for at styrke civilsamfundsorganisationer, understøtte deres engagement og bidrage til at skabe positive forandringer i verden. Vi er organiseret i en matrix-organisation hvor vi hver især indgår i 2-4 tematiske arbejdsgrupper. 

Det meste arbejde foregår i almindelig kontortid, men aften- og weekendarbejde vil forekomme. Derudover er arbejdstiden fleksibel med frihed til selv at planlægge afspadsering løbende, hvis det er nødvendigt. Arbejdsstedet er Aarhus C, med mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen.

Mangfoldighed:

Vi betragter mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en væsentlig ressource i vores udvikling. Derfor opfordres alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, seksuel orientering, religion og etnisk baggrund til at søge stillingen.

Kort om CISU:

CISU er en medlemsorganisation med ca. 290 medlemsorganisationer blandt danske civilsamfundsorganisationer. Alle CISUs medlemmer har et globalt engagement. CISU forvalter en række puljer på vegne af Udenrigsministeriet, og har en omsætning på ca. 300 millioner om året.

Ansættelsesprocedure 

Ansættelse: To barselsvikarer i perioden 1. august 2024 – 31. juli 2025.

Ansættelsesvilkår: 37 timer om ugen baseret på løn og arbejdsvilkår som konsulent iht. CISUs lokale overenskomst og med reference til CISUs Leder af kapacitetsudvikling.

Arbejdssted: CISUs Sekretariat, Klosterport 4X, 3. sal, 8000 Aarhus C.

Ansøgning: En ansøgning på 1-2 sider indsendes sammen med CV på mail til ans@cisu.dk senest 13. maj klokken 09.00, mærket Rådgiver.

Ansættelsessamtaler: 22. og 23. maj på CISUs Sekretariat.

Du kan læse mere her om CISUs løn- og arbejdsvilkår, vores adfærdskodeks og om CISUs persondata politik

Information: Yderligere spørgsmål vedr. stillingen kan rettes til Leder af kapacitetsudvikling, Nicolai Houe, nho@cisu.dk / 2871 4796.