Resume
Projektet skal engagere 250 unge på 6 danske efterskoler i et brætspilsforløb, hvor de sammen med venskabsgrupper fra Karnali Secondary School i Mugu i Nepal simultant udvikler brætspil under temaet "ung i Mugu i Nepal" (og for de unge i Nepal: "ung i Danmark"). De unge vælger mellem undertemaerne "uddannelse og drømme", "Sundhed og Madkultur," "Køn, kaster og social ulighed" som udgangspunktet for den fortælling deres spil bygger på. De unge vil anvende mobilfilm som hovedmedie i deres kommunikation i kombination med What's App grupper. Som sekundær målgrupper inddrager projektet også forældre til de unge og deres venner på efterskolen. Disse grupper inviteres til brætspilsaften på efterskolen, når forløbet afsluttes. De bedste spil bliver videreudviklet af en gruppe frivillige brætspilsentusiaster og to færdige spil vil blive produceret og foræret til 40 efterskoler ved hjælp af en konkurrence, som bestyres af en gruppe unge fra projektet.