Resume
Indsatsen vil introducere legende undervisningsmetoder i udvalgte førskoler i distriktet Bunda, Tanzania. Undervisningen i førskolerne er baseret på at lære alfabet og talrækken udenad. Indsatsen skal især hjælpe skolerne med at udvikle bla. de 3-6 årige elevers motorik, der er en forudsætning for al læring. Legende metoder skal gøre det at gå i førskole ’til en leg’ og give børnene gode kropslige og begrebslige forudsætninger for at starte i den egentlige skole. Metoderne vil være billige, da mange af førskolerne kører på meget små budgetter. Førskolerne er både private og offentlige. Forældrene til børnene i de udvalgte skoler vil blive inddraget i samtaler om børnenes udvikling og hvordan deres potentiale udvikles bedst muligt. Indsatsen vil inkludere pædagogisk faglig ekspertise fra Danmark til udvikling af undervisningsmateriale og træning. Ved indsatsens afslutning vil der blive gennemført en evaluering af børnenes performance sammenlignet med data fra før indsatsen startede.