Overall targets
At reducere fattigdom og øge civilsamfundets indflydelse i Burundi ved at forbedre vilkårene for mikro, små og mellemstore virksomheder (MSMV)
Immediate targets
'- Øge dialogen mellem den private sektor og det politiske system for at forbedre vilkårene for mikro, små og mellemstore virksomheder - Øge CFCIBs interne organisatoriske kapacitet - Tilbyde services til medlemmerne af CFCIB med henblik på at styrke deres forretningsmuligheder
Target groups
Den primære målgruppe er medlemmer af CFCIB, som omfatter en organisation for kvindelige iværksættere. Der vurderes at være ca. 126 medlemmer i alt. Den sekundære målgruppe er alle mikro, små og mellemstore virksomheder i Burundi Der er 3000 officielle virksomheder i Burundi og langt flere i den uformelle sektor.
Resume
Burundi er et af fattigste lande i Afrika. Landet skal genopbygges efter borgerkrigen i 1993-2005, og der er behov for at øge antallet af arbejdspladser i den private sektor for at reducere fattigdommen. Det er nødvendigt at øge dialogen mellem regeringen og den private sektor for at forbedre mulighederne for at drive virksomhed i Burundi, og der er behov for, at den private sektor indgår i dialog med andre civilsamfundsaktører, herunder arbejdstagerorganisationer. Den private sektor har ikke været i stand til at spille denne rolle indtil nu, men for nylig blev erhvervsorganisationer i Burundi samlet i en landsdækkende paraplyorganisation, CFCIB, som har potentialet til at blive en stærk civilsamfundsaktør. Det kræver dog, at CFCIBs kapacitet øges betragteligt. Dette projekt vil gennem en række aktivitetsbaserede læringsprocesser opbygge kapaciteten i CFCIB til at indgå i politisk dialog og udbyde services til deres medlemmer med særligt henblik på at forbedre vilkårene for små og mellemstore virksomheder og dermed skabe grobund for vækst og reduktion af fattigdom.