Overall targets
At skabe et samfund med lige muligheder for mænd og kvinder ved at styrke kvinder, så de bliver lige partnere i familiens husholdning.
Immediate targets
At give 150 kvinder en uddannelse i at sy, så de kan bidrage med indkomst til familien.
Target groups
Unge mødre fra 14 år og op der bor hjemme hos forældre og betragtes som økonomisk byrde, fordi de er blivet gravide, og unge piger der kan ikke tage uddannelse på grund af fattigdom.
Resume
Der etableres et undervisningscenter i syning for unge, fattige kvinder for at de derved kan skabe sig en minimum indkomst. Det er specielt for to kategorier af kvinder, 1) gifte kvinder, som udfører al husarbejdet (håndvaskning af tøj, madlavning, rengøring, børnepasning), men alligevel som "consumers" undertrykkes og nedvurderes af ægtemanden. De regnes for "consumers", fordi arbejdet hjemme ikke betyder noget, 2) helt unge mødre, der ikke er blevet gifte og stadig bor hos forældrene. De anses for at være en betydelig belastning og er i fare for at blive udstødt, fordi holdningen ofte er, at de er "selv-ude-om-det". Ved at tjene penge ved syningen forbedres dels de økonomiske forhold, men der skabes også en personlig identitet og social selvværdighed for de pågældende, som får en væsentlig bedre status i samfundet.