Resume
Projektets formål er, at udskolingselever bliver klædt på til at agere aktivister i deres lokalmiljø ift. globale problemstillinger. Projektet laver et 'plug'n'play' tværgående forløb for udskolingselever, med afsæt i FNs 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling og planetens grænser og doughnut-modellen, som lærerne nemt kan videreføre. Projektet engagerer eleverne via en spejling af deres liv, og en identifikation med deres liv - i det globale Syd via spændende og jævnaldrende stemmer med andre livsbetingelser og hvordan deres hverdagsliv er forbundet gennem de handlinger, vi gør i det daglige. Der anvendes forskellige læringstilgange, hybrid undervisning og niveauopdelt læring. Forløbet afsluttes med at eleverne laver et engagement produkt, for en selvvalgt problematik indenfor området. Således lærer eleverne gennem forløbet, hvordan de kan være aktivister lokalt på en meget konkret måde. Projektet består af 30 skoleforløb, en ressourceplatform, national konference og webinarer.