Resume
IAS Danmark arbejder med inkluderende undervisning og undervisning for børn med specielle behov (IE/SNE) sammen med partnere i Sudan, Syd Sudan, Somaliland, Kenya og Tanzania. Denne intervention har til formål at skabe en ramme for et regionalt IE/SNE program, hvor IAS Danmark sammen med partnerne kan tænke mere langsigtet og strategisk, og udnytte synergien mellem partnerne i de forskellige lande. Dette kræver en proces, hvor alle partner udforsker hvorvidt de vil indgå i et programsamarbejde, og i så fald hvordan rammen vil kunne se ud, og hvad der skal til for at kunne samarbejde og skabe synergi i rammen. Processen vil indebære en konference hvor disse spørgsmål drøftes, samt opfølgende arbejdsgrupper. Herudover vil der være individuelle partnermøder, hvor partnerne fornyer/etablerer partnerskabsaftaler, afklaring og kapacitetsopbygning med henblik på monitorering og dokumentation i en program ramme, og til sidst en konference, hvor alle parter bliver enige om samarbejdsformen og udgangspunktet for program konceptnoten.