Efteruddannelse af fysik og kemi-lærere fra tibetanske skoler i det nordøstlige Indien. Etablering af et fagligt netværk for disse lærere samt andre interesserede

Project period:

01.10.2006 - 30.09.2008

Granted amount:

47,080,- DKK

Organization:

Tibet Charity

Pool:

Civilsamfundspuljen

Grant type:

Projekt A (under 0,2 mio)

Efforts take place in:

India

Overall targets

At udbrede et fagligt netværk blandt science lærere i de tibetanske skoler i Indien og Nepal. Dette netværk skal øge lærernes motivation og deres evne til at formidle et pensum, så det bliver mere spændende for eleverne at lære om science.

Immediate targets

At afholde et seminar for tibetanske og indiske science lærere i Gangtok området i det nordøstlige Indien. At opbygge et velbesøgt internet site for science lærere fra tibetanske skoler i Indien og Nepal.

Target groups

Den primære målgruppe: Indiske og tibetanske science lærere, der arbejder i tibetanske skoler i Indien og Nepal. Mindst 50% kvinder. Mål: Mindst 18 lærere skal deltage i seminaret i Gangtok. Mindst 50 lærere skal benytte det faglige netværk. Den sekundære målgruppe: 18 lærere, der hver underviser 30 elever årligt, vil på et år påvirke 540 elever. På et ti år forventes derfor, at mindst 5.400 elever i kraft af seminar og fagligt netværk oplever en forbedret undervisning i science.

Resume

Projektet primære målgruppe er indiske og tibetanske science lærere, der arbejder i tibetanske skoler i Indien og Nepal. Mindst 50% kvinder. Den sekundære målgruppe er skoleelever, der i kraft af mindst 18 science læreres deltagelse i et 5 dages fysik/kemi seminar og mindst 50 læreres deltagelse i et internet baseret fagligt netværk oplever en forbedret undervisning i science. Projektets formål er øge lærernes motivation og deres evne til at formidle et pensum på en praktisk og levende måde, så det bliver mere spændende for eleverne at lære om science. Såvel seminar som internet site bygger på elevernes pensum og retter sig mod at formidle viden og små simple prisbillige forsøg, der gør det lettere for elever at forstå og forudsige karakteren af fysiske fænomener. Samarbejdspartneren er Tibet Charity India. Projektlederen i Indien, Tsering Dhundup har været skoleinspektør i mere end 10 år i en række store skoler over hele Indien (fra 400 - 1.000 elever)