Resume
VERDEN I DANMARK skal sikre, at nye grupper af danskere ikke bare ser en dokumentarfilm om problematikker knyttet til Verdensmålene, men også får mulighed for at diskutere og engagere sig. Målet er, at i alt 20.000 mennesker deltager direkte i projektet over en toårig, landsdækkende indsats med 50-60 større kulturelle begivenheder i 15+ kommuner. Derudover vil vi udbrede kendskabet til projektet gennem en markedsførings- og kommunikationskampagne, så mindst 1.000.000 danskere har stiftet bekendtskab med VERDEN I DANMARK og særligt Verdensmålene 5, 8, 10, 13 og 16 gennem alt fra direkte deltagelse til online oplysning. Projektet står på skuldrene af stærke netværk, erfaringer og ressourcer. Hvor CPH:DOX kan levere stærke dokumentarfilm og erfaring med event-afvikling i stor skala, vil partnerskabet med IMS bringe internationalt indhold samt eksperter, journalister, filminstruktører, mm. ind fra det globale syd.