Overall targets
Målet er at skabe kvalitetsuddannelse ved at introducere to skoler i det nordlige Ghana for participatoriske undervisningsmetoder gennem brugen af skolehaver.
Immediate targets
Det umiddelbare mål er at implementere to skolehaver og præsentere lærere og elever (og lokalsamfund) for participatoriske undervisningsmetoder for derigennem at højne uddannelseskvaliteten.
Target groups
Primær målgruppe: eleverne på de to skoler (669 elever; 359 drenge, 310 piger) Sekundær målgruppe: lærerne på de to skoler (22 lærere; 11 mænd, 11 kvinder) Andre: lokalsamfund, lokale ledere, lokale autoriteter (1730 indbyggere i de to lokalsamfund)
Resume
Formålet med dette projekt er at opnå en bedre og mere vedrørende uddannelse for børn og unge i det nordlige Ghana. Projektmålet består i at promovere og integrere participatoriske undervisningsmetoder i folkeskolen, samt at mobilisere interesse for, og støtte til, nye undervisningstiltag hos lokalbefolkningen, lokale ledere, forældre og lærere. Projektet bestræber sig på at klæde lærere på til at omtænke den traditionelle undervisning, samt at aktivere deres elever i undervisningen gennem en participatorisk undervisningstilgang via skolehaver. Håbet med dette projekt er at opmuntre børn og unge til at tage aktiv del i deres undervisning, og på sigt at blive engagerede og aktive medborgere.