Increased life quality for marginalized children with special educational needs through greater educational opportunities, recognition and social inclusion

Project period:

20.06.2014 - 20.06.2014

Granted amount:

150,000,- DKK

Organization:

International Aid Services (IAS)

Partners:

Al Massar, Sudan Free Pentecostal Churches Tanzania (FPCT) INFORMATION CENTRE ON DISABILITY International Aid Services Tanzania Life Frontier School (LFS) National Christian Development Organization (NCDO)

Pool:

Civilsamfundspuljen

Grant type:

PROGRAM (KapApp)

Efforts take place in:

Kenya South Sudan Sudan Tanzania

Resume

IAS program vil fokusere på inkluderende uddannelse for marginaliserede børn med focus på handikappede og børn med særlige behov I Østafrika-regionen i Tanzania, Kenya, Sydsudan, Sudan og Somaliland. Programmets mål er at børn, der er ekskluderede og ikke har adgang til uddannelse af sociale, kulturelle, eller fysiske grunde, vil blive anerkendt, blive inkluderet i skolerne, og vil få adgang til undervisning på lige fod med andre børn og vil derigennem få højnet deres livskvalitet og få forbedrede muligheder for at udvikle sig som mennesker. Programmet sigter også på forældregrupper, skolelærere, myndigheder og andre interessenter og gøre dem ansvarlige for at målgruppen kan få de nævnte behov dækket. Programmet vil bruge rettighedsbaserede metoder for at opnå resultater.